mercredi 18 août 2010

A green light.... part I

8,5 x 11/ A4

I'm not sure it's good for the business to show this kind of unfinished doodled stuff. It's full of mistakes and wrong things, but I don't care, a blog is also a mean to have fun, and I just wanted to share with you this last inspiration ! :) ) It was a little study for a new Superman, but seing the posture, I suddenly thought to Green Lantern, a character we don't know a lot in France, and a hero I never have drawn till today.

Hey, you know what ? Despite all my efforts to draw other things, it seems my Disease Continues ! lol.....


I had some personal problems those last days : ( and I lose momentum. I don't feel really good, but I decided to react. I'm a man, not a boy ! Today, I worked well, I mean, at least, I worked a lot ! It's good to be back, to stand alive, and to say a big F... to the problems ! : P

2 commentaires:

Unknown a dit…

C'est rigolo pour moi green lantern (dans mes vieux souvenirs d'enfant) était chauve... du coup ça m'a fait un choc, je suis allé faire un tour sur google et puis en fait non... il n'est pas chauve...
Je sais ce com n'a pas vraiment de sens mais ça m'a vraiment fait bizarre... Ceci dit, il est très ressemblant !
(j'espere que tes problemes se résoudront vite)

Manu a dit…

Eh bien mon Cher Jim, vu que le Green Lantern Corps (un corps de flics interstellaires en fait), est composé de moult personnages issus de toutes les races et de tous les secteurs de la galaxie (on en voit de toutes les couleurs et de toutes les formes, même une espèce d'écureuil, si si...), il se peut que l'un des GL que tu aies vu soit chauve ! Celui-ci est cependant le gardien du secteur 2814, soit le terrien Hal Jordan :)